Wednesday 24 April 2013

peristiwa manis

SP1M semua..
ada satu citer best nak share.....
peristiwa ni berlaku 23/4/13..baru jerk....tersebutlah alkisah
pd hari tu saya sdg duk2 berehat kat bilik sambil fikir2 apa nak buat..tetiba teringat ada artikel nak dikerat dr majalah sebelum ianya dijual....saya pun buatlah keje tu...tetiba terdengar sesuatu jatuh bedebuk kat verandah rumah..ayah saya naik dan bertanya
abah : atie..ok ke?
atie : ok bah...xde apa2
abah : habis ada bunyi benda jatuh
atie : entah...ti pun xtau...nak pagi tgk jap
saya pun pegi tgk...tetiba ada haiwan sebesar kucing jatuh dari siling bumbung rumah dpn mata saya...berderau darah dan menggigil dibuatnya..nasib xpengsan..saya pun terus kejar dia tapi sampai bila nak main kejar2....biarlah dia....warna haiwan tu kelabu dan ekor pendek berbelang hitam...mukanya comel mcm kucing..saya pun tanya kat mak saya
atie : tadi ti ada nampak haiwan yg besarnya mcm kucing ekor belang2..
mak : musang tu
atie : ye ke mak... xpernah tgk pun..mungkin jenis musang yg kecik kot
mak : agaknya..
atie : hurmm..
selepas tu saya masuk bilik dan nasib ada air...sebelum tu saya basuh muka pas tu baru minum air utk hilangkan perasaan terkejut dan gigil tu..
dlm hati haisy..bertuah punya musang....huh :/
oklah...setakat ni dulu citer saya..klu ada lagi saya update  :) <3

No comments:

Post a Comment